شهادت 4 مدافع حرم در حمله موشکی اسرائیل به سوریه

در پی حمله مجدد اسرائیل به بزرگ ترین فرودگاه نظامی سوریه که طی سال های گذشته نقش مهمی در مبارزه با داعش در شرق سوریه داشته است، سه تن از مدافعان حرم و مستشاران نظامی کشورمان به شهادت رسیدند.  پایگاه استراتژیک «تی 4» مقری است که مستشاران ایرانی به خواست دولت سوریه  از آن برای مقابله قدرتمند با داعش و تروریست ها در سوریه استفاده می کنند.
به گفته وزیر دفاع سوریه در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی «تی 4» که بامداد دوشنبه انجام شد، هشت موشک شلیک شده که پنج موشک ره گیری و منهدم شده و سه موشک به هدف اصابت کرده و موجب جان باختن 14 تن از حاضران در این فرودگاه شده است. به گزارش فارس در بین شهدا، سید عمار موسوی مدافع حرم اهوازی، اکبر زوار جنتی مدافع حرم اهل تبریز و مهدی لطفی نیاسر، از بسیجیان استان قم و برادر رئیس صداوسیمای مرکز قم مشاهده می شوند. شهید مدافع حرم، مهدی دهقان یزدلی نیز چهارمین رزمنده ایرانی بود که توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی روز گذشته در پایگاه هوایی حمص سوریه به شهادت رسید. در همین حال بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ضمن محکوم کردن شدید تجاوز و حمله هوایی رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی "تی ۴" در حمص سوریه تصریح کرد: این اقدام رژیم صهیونیستی در شرایطی که تحولات میدانی به نفع دولت قانونی سوریه در جریان است، به منظور تقویت گروه‌های تروریستی و همچنین با هدف انحراف افکار عمومی از فاجعه غزه که شهادت ده‌ها فلسطینی و زخمی شدن هزاران تن دیگر را به دنبال داشته، انجام شده است.
به گزارش تسنیم طبق گزارش المیادین، موشک‌های شلیک‌شده به سوی فرودگاه «تیفور» در ریف حمص، از حریم هوایی منطقه «کسروان» و «البقاع» در لبنان عبور کرده و به خاک سوریه رسیده است. به گزارش ایلنا رویترز هم تأیید کرد که چند ایرانی در این حمله هوایی جان خود را از دست دادند. به گزارش تابناک برخی کارشناسان نظامی اعلام کرده‌اند که اسرائیل در حمله به تیاس از موشک دلیله استفاده کرده است که 250 کیلومتر برد دارد و خطای آن در حمله به اهداف مد نظر کمتر از یک متر است. شبکه خبری المیادین نیز به نقل از منابع روسی مستقر در سوریه مدعی شده که حمله رژیم اسرائیل به پایگاه تیاس واکنشی به توافقات اخیر ایران، روسیه و ترکیه در اجلاس سه جانبه آنکاراست. کارشناسان روس گفته‌اند که حمله اسرائیل به سوریه با هماهنگی آمریکا انجام شده و آمریکا از طریق این حمله نیابتی از تحریک روسیه پرهیز کرده است. گفتنی است اسرائیل دو ماه پیش همین پایگاه را هدف قرار داد.
وب سایت روزنامه اسرائیلی هاآرتص مدعی شده است که در دو حمله پیشین نیروی هوایی این رژیم به تیاس، مرکز کنترل پهپادی که توسط اسرائیل سرنگون شد و همچنین یک سامانه مخابراتی هدف قرار گرفته است. هاآرتص همچنین مدعی شده که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هفته گذشته و پس از اعلام ترامپ مبنی بر تصمیم آمریکا برای خروج نیروهایش از سوریه، گفت و گوی تلفنی داغی با وی داشته و هشدار داده است که عملی کردن این تصمیم سبب خواهد شد که ایران و گروه‌های وابسته به آن جای پای محکمی در سوریه به دست آورند.


اشاره جالب یک کاربر توئیتر درباره ریشه حمله اخیر به سوریه
یک کاربر توئیتری دراین باره به نکته جالبی اشاره کرد و نوشت: «دفعه قبلی که ترامپ گفت آمریکا از سوریه خارج خواهد شد، در خان شیخونِ حمص حمله شیمیایی شد و آمریکا به پایگاه شعیرات حمله کرد. این بار هم ترامپ گفت از سوریه خارج می‌شوند، وزارت دفاع فردای آن خروج را انکار کرد و پس فردا در دومای غوطه حمله شیمیایی شد.» پایگاه تیفور موسوم به «التیاس» در نزدیکی شهر باستانی «پالمیرا» در مرکز سوریه قرار دارد. پس از این حمله سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه  گفت: حملاتی نظام‌مند علیه نظام سوریه، ایران و روسیه با هدف تخریب وجهه آن‌ها در حال انجام است.